View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Делије Звечан ДЕЛИЈА сениор
Joined: 11 Apr 2004 Posts: 667
|
Posted: 21 Apr 2011 21:30 Post subject: Систем образовања |
|
|
|
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.69.html:327998-Srbi-najnepismeniji-u-regionu
Текст је у најмању руку поражавајући.
Често смо у прилици да у дневној штампи и осталим средствима јавног информисања читамо и пратимо овакве и сличне податке.
Запита ли се ико у чему је проблем и шта мењати?
Какав је тренутно систем школства и образвоања код нас? _________________ ''Страх животу каља образ често.'' |
|
Back to top |
|
|
Snake ДЕЛИЈА
Joined: 05 Mar 2008 Posts: 209
|
Posted: 21 Apr 2011 22:28 Post subject: |
|
|
|
Па наравно да нам је народ неписмен, проблем су родитељи, деца као деца, и ја нисам хтео да учим кад сам био клинац. Ја знам пример у мом месту где је момак завршио средњу школу а не зна да чита и пише а то све због родитеља који прете наставницима батинама ако им понављају дете. Таквих примера је много, поготову у мањим урбаним и сеоским срединама. Али то није једино зло, иако је онај универзитет у Митровици важан за нас са Косова пошто има људи који немају пара да школују децу у ужој Србији он је постао легло корупције и незнања. Људи који не знају кад је био Други светски рат завршавају Социологију, човек који не зна дефиницију правде завршава Права а ја лично знам девојку која не зна да пронађе Србију на мапи а већ је трећа година Географије |
|
Back to top |
|
|
СтефанЈ ДЕЛИЈА сениор
Joined: 05 Dec 2007 Posts: 862
|
Posted: 21 Apr 2011 23:10 Post subject: |
|
|
|
Ма опште расуло... Нажалост, мислим да се мало тога може урадити.. Потребно је много времена да би садашње професоре могли да замене квалитетнији. Па треба прилагодити програм да буде занимљивији и прихватљивији за ђаке, па избацити милион непотребних ствари, па ставити већи акценат на битне ствари, па уједначити критеријуме у Београду, унутрашњости итд. и притом водити рачуна да се не праве од деце дебили као на Западу. Разумем ја то да неће нико да учи, нисам ни ја био примеран, али брате пуштати да пролазе разреде људи који не знају елементарне ствари, али буквално елементарне. Жива истина што Змија каже - имам ја другара који у 3. разреду гимназије није знао да потрефи Европу на карти (и то као на гласу гимназија), или осмаци неки који нису знали кад је био Косовски бој, Први српски устанак/рат итд.
Онда други проблем што, ако се не варам, нама све више у руке просвету узимају "другосрбијанци" па прилагођавају уџбенике како им воља (да не помињем што се и даље учи комунистичка историја). Па ето мало, мало па се чује неки глас како треба мењати историјске уџбенике јер су "превише национални" (соња бисерко, наташа кандић и компанија). Да не помињем што по средњим школама и факултетима вршљају разно разне невладине организације, типа хелсиншки одбор, неки јазаси, ајзаси курци палци, лдп сателити итд.
Ја сам релативно скоро завршио гимназију, ево убите ме ако могу да набројим више од 3 професора да су баш професори и људи у сваком смислу. Доживљавао сам кад сам организвао неке хум. акције за Косово и Метохију да ми професорка једна прокоментарише "докле то косово", па директор да ми каже "ма косово више није актуелно, ко још доле иде.." и још много тога.. Скоро сам чуо да је ова професорка, што је поменух, одбила да предаје због једног ђака јер је носио мајицу "Отаџбина" тј. нацистичку мајицу како она рече.
Ја нашу трибину видим као једно од ретких места где се омладини могу усадити неке праве вредности (пробудити родољубље, упутити на православље). |
|
Back to top |
|
|
ел Цар ДЕЛИЈА сениор
Joined: 20 Apr 2005 Posts: 836 Location: ...
|
Posted: 22 Apr 2011 00:32 Post subject: |
|
|
|
Систем је такав да би можда боље било да и не постоји, него што је овакав - јадан.
Мислим да је највећи проблем основна школа. Ту би ђаци требало да стекну неке основне радне навике које би им остале за живота. А данас је већини клинаца одлазак у школу ноћна мора, професорима такође. Ови први нису спремни ништа да науче, ови други нису вољни да се цимају да науче некога ко је потпуно незаинтересован. Касније се те лоше навике утроструче у средњој школи. Данашња омладина иде у школу углавном са циљем да им што прије прође дан, да виде ако могу некако да се провуку на сваком часу са што мање цимања, да се погледа мало фејсбук, мало лајвскор, да се буде што боља фаца пред ђевојцицама, тражи се глупост више. Не бих да будем лицемјер, јер ни ја никад нисам волио да учим, штавише... али чини ми се да су се тад неке ствари масу више поштовале него данас.
Професори су опет посебна прича. Постоје двије гарде; она "олд-скул" страх-и-трепет заоставштина неких зајебаних времена, чија је ријеч некад била више поштована од оне коју би чуо кући од родитеља и, са друге стране, постоје млађи професори, жељни ауторитета. Они први данас једноставно не могу да опстану, јер оштра ријеч више нема ту тежину, а ни чврге ни довољно туп лењир не представљају озбиљну пријетњу, док се ови други једноставно изгубе у жељи да буду што зајебанији, а опет довољно "кул". Ако додамо да су професори генерално гледано слабо плаћени, онда добра педагогија, ако је уопште и има, не може да се бори са обостраним недостатком мотива и жеље. Слика која то илуструје виђена је скоро захваљујући овом штрајку ђе су сви били срећни- ђеца што не морају у школу, а професори и због тога и због наде да ће им неко можда повећат плате 3,7 посто.
На селу ситуација није ништа боља, јер тамо ђе има школе, ту ти је стриц проф математике, тетка биологије, стрина млати нешто о физици, а географију полажеш јер проф набавља млијеко и сир од твојих... Да макар од пољопривреде може да се пре/живи, можда би се човјек и потрудио да научи да чита и пише, јер би онда понекад могао и да потпише неки купопродајни уговор. Овако...
И на крају...
Quote: | Visokoobrazovanih imamo samo 6,7 odsto |
... на крају дођу они који су можда стварно за живота учили и мучили, трпјели зајебанције мангупа, притиске родитеља, излазили у провод само за рођендан и/ли Нову годину како би набили што јачи просјек...да би на крају обитавали на Бироу годинама, проклињући сваку прочитану страну. Од ових јадних 6,7 одсто, 0,5 је нашло неко ухлебљење, 6% полако губи вољу, а оних 0,2 су некако успјели да побјегну "преко" мислећи да је тамо мед и милјеко. Ође не рачунам свршене "болоњце", јер то по мом скромном мишљењу и није факултетско образовање, већ само један вид продужене средње школе и то је тек посебна прича.
Неки бољитак не могу да видим у блиској будућности, јер осим класичног изговора "каква држава, такво и _____", постоји масу дубљи проблем менталитета, кућног васпитања и мотивације. У једном просјечном средњошколском одјељењу створена је слика да је штребер социјално незанимљив и неприхватљив, зајебанти се утркују у неоправданим часовима и броју попушених цигарета, док су "гејмери" и "музиканти" углавном прича за себе. Дакле, створена је жестока подјела на велик број кланова који једни друге углавном не могу очима виђет, а осуђени су да заједно проводе пола дана заједно током 4 године. На то треба додат и сексуалну фрустрацију, јер како се облачи 90% данашњих малољетница, није ни чудо оним момцима што често и не знају из чега имају час. Свакако да би требало свалит и добар дио кривице на градиво које је сувопарно, преопширно и често половично непотребно. Јер, ајд што немаш жељу да учиш, па онда ни вољу, него што још учиш којекакве небулозе које ће ти можда требат ако будеш хтио да идеш у неко друго сазвјежђе једног дана.
Оно што је најгоре, а што сам до скоро и ја дијелио, то је општенаметнуто мишљење да "уче само штребери", да је успијех положит нешто са што мање учења тј она фора "нисам ништа учио, а положио сам...какав сам ја краљ". Није срамота учит, нити на част спрдат се оном ко учи, то ми који смо се провлачили кроз све могуће школе тек на крају сконтамо.
Одлутах превише... потребна је жестока промјена образовног система која би се огледала бољом тј усмјеренијом подјелом градива, ужом категоризацијом школских установа, па и смјерова у склопу њих. Оштрији критеријуми при запошљавању професора, упису ученика, као и коришћење мултимедијалних садржаја, јер данас то више није луксуз, а користило би и ученицима и професорима. За униформе и нисам баш сигуран, мада би то помогло у баријери класне подјеле, ал опет... то би било превише за сажвакат нашем народу. |
|
Back to top |
|
|
Делије Звечан ДЕЛИЈА сениор
Joined: 11 Apr 2004 Posts: 667
|
Posted: 22 Apr 2011 07:21 Post subject: |
|
|
|
Мало сам се распитивао синоћ и дошао до поражавајуће чињенице.
Систем образовања је такав да се ђаке у основним школама преводе од првог до четвртог разреда.
Што значи,да ђак првак може да има јединице из свих предмета а да је учитељица у обавези да га преведе у виши разред. И тако све до четвртог.
То у овом времену просто значи,да се од те деце у страту праве интелектуални инвалиди...
Замислите клинца од 11 година који не уме да чита.
Страшно. _________________ ''Страх животу каља образ често.'' |
|
Back to top |
|
|
zokriogi ДЕЛИЈА сениор
Joined: 16 May 2008 Posts: 525 Location: kosutnjak
|
Posted: 22 Apr 2011 11:21 Post subject: |
|
|
|
А замислите клинку(14год.) која на дигитрону мобилног сабира у продавници 82+40
Својим очима видео.
Породица је основ свега па онда велику улогу има окружење односно друштво са којим проводиш време у школи на улици и по кућама. На жалост то време које се проводи по кућама је најзаступљеније а најмање квлитетно. Знамо на шта се своди да се не понављамо.
Остаје нам, браћо, да свако проба да уреди своје двориште и да се надамо да ће неке вредности које су заборављене или намерно потиснуте избити у први план. _________________ Нек' песма ори се нек' грми стадион,
ти нећеш остати никад сама јер живот си мој! |
|
Back to top |
|
|
Ђомла Београд ДЕЛИЈА сениор
Joined: 12 Jul 2009 Posts: 326
|
Posted: 22 Apr 2011 11:53 Post subject: |
|
|
|
А тек што се спрема нова реформа образовања.Од не знам тачно које године,тј. професорка ми није рекла,али углавном ускоро ће то ступити на снагу.Деца која упишу средњу стручну школу ће за разлику од гимназијалаца имати два пријемна испита за факултет.Тачније полагаће прво неку "гимназијску матуру",па тек када то положе ће имати прилику да полажу пријемни за жељени факултет.Дакле све ово што се дешава у образовању да је трагично потпуно,а те реформе које долазе са нама драгог запада имају само један циљ,а то је што више јефтине радне снаге и што више необразованих људи ради лакше контроле.
А иначе не знам да ли је ово раније спомињано на форуму,углавном вест је стара неколико месеци,а у медијима је прошла онако као да није битна уопште: Quote: | На шкакљива питања ученика о регионалној историји, наставницима ће одговарање олакашати нови уџбеник. Уџбеник садржи различита објашњења Балканских ратова и Другог светског рата и тумачења стручњака из целог региона.
Сагледавање историје из различитих углова могло би да утиче на превазилажење несугласица у региону југоисточне Европе. У том послу наставницима би могле да помогну историјске читанке настале као резултат рада историчара из целог региона. |
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/124/%D0%94%D1%80%D1%83%D1%88%D1%82%D0%B2%D0%BE/767912/%D0%97%D0%B0%D1%98%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B8+%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%98%D1%81%D0%BA%D0%B8+%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%80%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8.html
Још ће децу почети да уче стварима о томе како је олуја била исправна и како припадају геноцидном народу. |
|
Back to top |
|
|
НПЛ ДЕЛИЈА сениор
Joined: 21 Mar 2009 Posts: 722
|
Posted: 22 Apr 2011 13:08 Post subject: |
|
|
|
Била је скоро и једна емисија,мислим исто на РТС-у о школском образовању на КиМ. У уџбеницима из историје се учи како су јашари,тачи и остали зликовци уствари јунаци и ратни хероји,као и о томе да су Срби геноцидан народ који је годинама чинио зверства над албанским становништвом. Можда то није циљ ове теме, али је по мени једна од најозбиљнијих ствари на које се мора реаговати па сам зато и споменуо. Браћа са КиМ вероватно више знају о томе јер су живи сведоци прекрајања историје која се дешава! |
|
Back to top |
|
|
Milos ДЕЛИЈА
Joined: 20 Mar 2008 Posts: 133
|
|
Back to top |
|
|
nika3 ДЕЛИЈА
Joined: 23 Mar 2008 Posts: 215 Location: Београд
|
Posted: 23 Apr 2011 09:05 Post subject: |
|
|
|
У нашем систему образовања много тога не функционише како би требало. Али није ни све тако црно! Овде се прича само о другима, крените од себе. Шта ви радите да будете бољи људи, шта радите да би више знали. Трибина нам је доста млада, што је добро и може бити знак да имамо будућност. Али колико је те деце која сада креће на утакмице,која завршавају средње школе спремно да заиста нешто научи, да уложи у себе. Колико је људи спремно да одвоји време прочита нешто што не мора, што не спада у програм за лектиру?! Колико је људи спремно да упише озбиљан факултет,жртвује лето због факултета? Овде се сви саблажњавамо, и чудимо колико су болни проценти образованих у нашем друштву, а да можда сами нисмо ништа предузели. Не тврдим да онај ко није завршио средњу школу,вишу,факултет лош човек, али образовањем човек је у стању да другачије посматра свет, објективније. Необразовани људи теже екстремима, не зато што су лоши, него што не знају! Нећу улазити у социјални монемат да можда неко нема услова, а желео је да студира. Полазим од неког свог окружења и људи које познајем и видим да ту није проблем новац, него жеља, мотив! И мислим да је то највећи проблем! |
|
Back to top |
|
|
НПЛ ДЕЛИЈА сениор
Joined: 21 Mar 2009 Posts: 722
|
Posted: 23 Apr 2011 10:31 Post subject: |
|
|
|
nika3 Ја конкретно немам проблем са тим,али ево да размишљам као неко из те групе коју си навео...Имаш човека који учи цео живот,труди се да прошири своје знање,заврши факултет и ако нема добру везу седи са осталих 40 000 људи на бироу који су такође завршили високе школе и сада чекају хоће ли их неки татин син са једва 8 разреда основне позвати на разговор на посао који често може бити и понижавајући. И шта су добили? То да су се цео живот трудили ни за шта? То је по мени разлог због кога се многи не одлучују на кораке које си навео. Наравно има и оних које заболе за све то... Понаваљам,не причам о себи већ о људима које познајем и који имају такво размишљање због разлога о ком сам причао,и које могу да разумем. |
|
Back to top |
|
|
nika3 ДЕЛИЈА
Joined: 23 Mar 2008 Posts: 215 Location: Београд
|
Posted: 23 Apr 2011 11:05 Post subject: |
|
|
|
НПЛ wrote: | Имаш човека који учи цео живот,труди се да прошири своје знање,заврши факултет и ако нема добру везу седи са осталих 40 000 људи на бироу који су такође завршили високе школе и сада чекају хоће ли их неки татин син са једва 8 разреда основне позвати на разговор на посао који често може бити и понижавајући. |
То је већ проблем система у глобалу, а не школског система. И слажем се да то неохрабрује младе на одлуку да се образују!Нисам желео да неко помисли да браним систем. Хтео сам само да скренем пажњу на проблем да млади људи не желе да уче. Ко неће тај тражи разлог а ко жели тај нађе начин, ово је на форуму 100 пута спомињано у другим контекстима ево ја ћу овде исто употребити.
Ми имамо, а мислим пре свега на високошколске установе могућност да стекнемо доста знања која су актуелна у смислу да се траже на тржишту код нас и у свету. Веруј ми да не заостајемо што се теоријске основе тиче, чак шта више! Под сталним смо притиском да наше ништа не ваља, како нам знања која добијамо на факултетима нису адекватна(што негде и јесте случај), али имам пуно пријатеља и родбине који су било основне студије или постдипломске студије завршили или завршавају у иностранству и који су ми преносили своје утиске. На страну што је код нас заиста скупо студирати ако ниси на буџету, па чак и ако јеси има скривених трошкова мали милион. Посебна је прича што наши послодавци(пре свега мислим на државну упараву) воле неке глупе скраћеници које се добијају завравањем којекаквих школа по европи, а да зиста не знају шата оне значи или колики је труд стварно уложен да се оне добију. |
|
Back to top |
|
|
Boki_bg ДЕЛИЈА
Joined: 22 Aug 2009 Posts: 164 Location: Епицентар лудила
|
Posted: 23 Apr 2011 12:36 Post subject: |
|
|
|
Ево и ја да се мало укључим у тему.
1. Слажем се са тиме да је незапосленост проблем, и да људи који имају завршен факултет чаме на бироу не би ли добили неки посао или у најбољем случају, као што је неко већ рекао, били позвани на разговор код неког "татиног сина".
Е сада, ја ту видим један други проблем. Исправите ме ако грешим, али већина младих у Србији данас уопште не гледа будућност. Живе од данас до сутра, нико не жели да помисли шта ће бити за 10, 15 година. Онда дође пријемни за средњу школу, ту упишу нешто где ће највећи број другара отићи. Па онда дође пријемни за факултет и они уствари не знају шта да упишу него уписују оно што им је најлакше, т.ј. оно за шта имају бодове. Сматрам да је данас мало људи у овој земљи који у ствари раде посао који воле!
2. Такође, по мом мишљењу, велики проблем је и одлазак у иностранство после завршеног факултета. Неко је горе написао тачан податак колико људи има факултетску диплому. Значи и ти људи који заврше факултет, велика већина њих одлази одавде и траже бољи живот у неким другим државама. Како решити проблем одлазака интелектуалаца из ове земље?! _________________ "То тешко може да се схвати, то не може да се плати, тај осећај наш, кад погодак даш!" |
|
Back to top |
|
|
НПЛ ДЕЛИЈА сениор
Joined: 21 Mar 2009 Posts: 722
|
Posted: 24 Apr 2011 01:34 Post subject: |
|
|
|
nika3 wrote: |
Ми имамо, а мислим пре свега на високошколске установе могућност да стекнемо доста знања која су актуелна у смислу да се траже на тржишту код нас и у свету. Веруј ми да не заостајемо што се теоријске основе тиче, чак шта више! Под сталним смо притиском да наше ништа не ваља, како нам знања која добијамо на факултетима нису адекватна(што негде и јесте случај), али имам пуно пријатеља и родбине који су било основне студије или постдипломске студије завршили или завршавају у иностранству и који су ми преносили своје утиске. На страну што је код нас заиста скупо студирати ако ниси на буџету, па чак и ако јеси има скривених трошкова мали милион. |
Ја не делим такво мишљење,јер сматрам да се код нас учи много непотребног па људи забораве и оно потребно. У Немачкој се лупам ауто-лимар учи да буде ауто-лимар и крај, а код нас он мора да буде и географичар,историчар,математичар и шта ти ја знам. Не треба за то нека школа, хоћу само да нагласим разлику нашег и њиховог образовног система. Он када заврши зна да ради свој посао,не треба му нико и ништа ван онога што је научио. А што се тиче цена школарина, код нас су сличне као по европским државним универзитетима, а приватни су једни од најјефтинијих. Наравно,код њих је стандард другачији, плате су веће, па је зато тачно да је код нас скупо студирати. |
|
Back to top |
|
|
НПЛ ДЕЛИЈА сениор
Joined: 21 Mar 2009 Posts: 722
|
Posted: 24 Apr 2011 01:38 Post subject: |
|
|
|
Boki_bg wrote: | Такође, по мом мишљењу, велики проблем је и одлазак у иностранство после завршеног факултета. Неко је горе написао тачан податак колико људи има факултетску диплому. Значи и ти људи који заврше факултет, велика већина њих одлази одавде и траже бољи живот у неким другим државама. Како решити проблем одлазака интелектуалаца из ове земље?! |
Лако,само се држава треба мало активније укључити. Понудити стипендије и послове свима који су изнад просека у својој области и видећеш како ће сви да остану. Овако људи моле за помоћ данима,месецима,па чак и годинама и нико их не слуша. Сете их се тек онда када их странци примете и преведу код себе...али тада је касно. |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|